FANDOM

250px-Sirius Black profile.jpg

Sirijus Blek.

Sirijus Blek III (1959 - 17. jun 1996), takođe poznat kao Šaponja, bio je Čistokrvni čarobnjak, sin Oriona i Valburge Blek i stariji brat Regulusa Bleka. Iako je bio naslednik kuće Blekovih, Sirijus se nije slagao sa verovanjima svoje porodice o čistoći čarobnjačke krvi, i prekinuo je tradiciju kada je bio razvrstan u Grifindor umesto u Sliterin, na Hogvorts školi veštičarenja i čarobnjaštva, koju je pohađao od 1971. do 1978. godine. Kako se Sirijusova veza sa njegovim rođacima pogoršala, Sirijus je izgradio prijateljstvo sa Džejmsom Poterom, Remusom Lupinom i Piterom Petigruom. Četiri prijatelja, takođe poznati kao Banditi, pridružili su se Redu Feniksa kako bi se borili protiv Lorda Voldemora i njegovih Smrtoždera tokom Prvog čarobnjačkog rata. Sirijus je takođe postao kum Hariju Poteru, sinu Džejmsa Potera i Lili Evans. Međutim, Piter je izdao Džejmsa i njegovu porodicu Voldemoru, i Sirijus je bio lažno optužen za ubistvo Džejmsa i Lili Poter, kao i za ubistvo Pitera Petigrua i još dvanaest Normalaca koje je Piter ubio tokom svog bekstva.

Sirijus je poslat u Askaban na dvanaest godina i eventualno je postao jedina poznata osoba koja je pobegla iz Askabana, zahvaljujući svojoj Animagus verziji crnog velikog psa. Sirijus je izložio izdaju svom starom prijatelju Remusu i svom kumčetu Hariju Poteru. Kada se Lord Voldemor vratio 1995. godine, Sirijus se opet pridružio Redu Feniksa. Ubijen je od strane svoje rođake Belatriks Lestrejndž tokom Bitke u Odseku za Misterije. Ponovo se pojavio na kratko kroz Kamen vaskrsnuća za Harija, zajedno sa Džejmsom, Lili i Remusom, 1998. godine.

Also on FANDOM

Random Wiki